onsdag 3 augusti 2011

Ett turkost kort...

Mönstrade papper; Poppy Design
Blommor; Molly kit
Dies; bårdstans Magnolia, scalloped oval Spellbinders
Stämplar; TGF, Pink Paislee och Gummiapan
Övrigt; brads Making Memories, halvpärlor Inkido.


Tagen var med i Molly kitet, jag har stämplat med stämplar från PP och Gummiapan.
Använt distressdynorna; Vintage Photo, Antique linen, Broken China och Tumbled glass.
Det är även de färgerna jag har använt runt TGF stämpeln.


Eftersom pappret är så underbart fint så ville jag inte överdekorera med blommor.
Bradsen i mitten samt blommorna är från Mollykitet. Har lagt lite Stickles Frosted Lace på de.


Pappret från Poppy Design var med i kitet och jag bara älskar det!
Det skimrar och är sååå fint så vågade knappt skära i det.
Bara pappret i sig är en dekoration!


Dessa fjärilar fyndade jag på ett loppisbord på en scrapträff jag var på. Det är flera ark med olika fjärilar som man kan klippa ut. Jag har lagt ett lager med Crackle accent på.

...med material från ett Molly kit, närmare bestämt "Shabby Ester" och vet ni vad, det finns kit kvar OCH de är till extra bra pris! Jag säger bara; KÖP!
Jag bara älskar det, papprena är underbara. Jag har knappt vågat skära i de för de är så fina och jag är rädd att de ska ta slut, hihi.
Med andra ord är jag bra sugen på att köpa ett kit till ;)

Och en sak till, just detta kortet finns att se även i Mollybloggen *något stolt*

Idag tänkte jag vara duktig och måla garagedörrarna, förhoppningsvis för sista gången. Har redan grundat, och målat två gånger men det lyser fortfarande igenom lite, suck.
De var bruna förut, nu ska de bli vita.
Förhoppningsvis kan jag snart visa före och efter-bilder på vårt hus.
Det är stor skillnad om jag säger så!



5 kommentarer:

onkis sa...

Vilket härligt och vackert sommarkort!
Så fina färger.

Margareta sa...

Ljuvligt kort med ett helt underbart mönsterpapper - har aldrig sett det fabrikatet - måste titta efter det....
Roligt att ha hittat din blogg - här finns mycket fint!
Kram!

Li@n sa...

Turkost o fjärlilar-båda på min favvolista-kan ju inte bli annat än jättefint.

Ha det finemang
kram

Mahlin78 sa...

Så fint! Gillar det verkligen galet mycket :-) Kram

Linda sa...

Guud så sött! Gillar verkligen färgerna, superfint!
Stämpeln, som är omonterad, har jag köpt hos Scraplyckan.