fredag 18 februari 2011

Svart och orange...

Mönstrade papper; Basic Grey
Blommor; Prima, Magnolia och WOC
Halvpärlor; Prima och Kaiser
Alfabet; Making Memories, Prima och Glitz
Swirls; Magnolia dies och Prima
Övrigt; distressat kanterna med Black Soot, pins från Inkido & Maya Road


Jag har satt 3D-kuddar bakom några av bokstäverna för att få lite mer effekt samt kunna överlappa snyggt. Jag gillar att blanda olika typsnitt.

Swirlsen är utstansade med en die från Magnolia, måste använda alla mina dies mer, är nog ren lathet. Skärpning! De svarta blingswirlsen är från Prima och de har jag haft i min ägo läääänge.

Jag har en viss tendens att spara på dessa större blommor från Prima men nu har jag bestämt mig för att man ska inte spara, man ska använda sina saker!!! ;)
Denna är från "Autumn Harvest Clore", ursnygga färger på alla 6 blommor i den fp.


...är absolut inga färger som jag brukar scrappa i, men fasiken vad snyggt det blir!!!
Jag har gjort det en gång tidigare och även den gången blev jag himla nöjd ;)
Som ni har märkt så har det blivit väldigt mycket kort det senaste halvåret och inte en endaste LO, men nu har jag vågat mig på det och jag inser hur mycket jag har saknat det!
Ett tag började jag undra om jag bara var kortmakare och om layouterna var ett minne blott.
Men ack så fel jag hade och vilken tur att jag hade fel fel fel! :)

Scrap-Perra har en liftutmaning denna månaden. Det går helt enkelt ut på att man ska kika igenom deras extremt inspirerande blogg och sen försöka fastna för ETT kort eller EN layout och lifta den. Det svåraste var att välja EN. Sååå mycket finfina alster.
Men till slut så fastnade jag för en layout som Willea gjort, och såhär blev min tolkning helt enkelt.

Jag fastnade för den runda formen, swirlsen i överkant (jag brukar alltid ha mina swirls runt fotot). Och som sagt; svart och orange är grymmesnyggt ihop!!!

13 kommentarer:

Zarah sa...

Gåddämm vad snyggt!!

Mahlin78 sa...

Stooooor liftvarning! Grymt snyggt!!! Åh du får allt ta med dig Magnolia-diesen till O-hamn så jag får låna lite :-)

jennieh sa...

Snyyyyggggt!!!!

DeadUntilDark sa...

Jäklar i min låda så snygg!!

Annelie sa...

Jätte fin!!!

Stephi sa...

ÅÅ vad läcker! Så wow för ögat!!

Cornelia sa...

Så fint, så fint!

Och jättekul att du blev så inspirerad av Perras blogg att du faktiskt kom igång med en LO! Du är otroligt duktig, så keep on!!!!

Ha en toppenhelg!

Anonym sa...

Snyyyyyggt!!!

Mia sa...

Oj va snyggt. Gillar verkligen de andra grejerna med. RSSas :)

Pearlgirl sa...

Supersnyggt och jag gillar färgerna skarpt!

Maiden sa...

Tokläckert!!! :-)

Louise sa...

Så snygg LO och vilken fin bild på kissen. Du är verkligen duktig och det är roligt att få se allt fint du skapar. Hoppas vi syns på nästa träff i Kalmar.
Kram Louise

MiaS sa...

Åh, superläckert!!