måndag 1 november 2010

Vi har höstlov...

Mönstrat papper; Inkido
Bokstäver; Prima

Blommor; WOC

Embossing; Distress embossingdyna, Gelly Powder "pearly sparkle"

Övrigt; Stickles Crystal, Prima swirl, julgransglitter


Ett försök till att fota det glittriga. Jag har inkat kanterna och en bit in med Distress Embossingdyna och sen hällt pulver på och värmt med embossingfönen.

...och börjar det med febriga barn; närmare bestämt Lotus och Lillebror.
Vi hade planerat att åka in till Kalmar och gå på bio men istället tog vi itu med trädgården.
Jag slet upp alla Gladiolus så de får komma in i värmen under vintern, och sen planterade jag de nyinköpta vårlökarna. Förlängde ju vårt enda trädgårdsland i somras :)
Maken byggde en ny kompost och tog bort den gamla.

Maken har tagit föräldraledigt hela höstlovsveckan, mysigt!
Det behövs med tanke på att han inte hade något semester i somras.
Eftersom pojkarna är sjuka så tar vi en dag i taget, men vi hoppas hinna med bio och ett besök på Leos Lekland. Men vi ska även bygga trädgårdsskjul och tapetsera klart uppe.

Och mina planer innehåller ju även scraptid! ;)
Tänkte passa på nu när maken är hemma på dagtid och då kan underhålla barnen medans jag smiter in i mitt scraprum :)
Idag fick jag ju faktiskt lite gjort; två julkort (utan stämplar!!! Inte ens invigt mina nya Magnolia) och planen är att fler ska bli gjorda.
Fick hem skolfotona häromveckan så tänkte försöka mig på att scrappa de också.
Har inte gjort en layout sen jag minns inte när...!

Vår pumpa :) Visst är den läcker?!?!

5 kommentarer:

Zarah sa...

Åh, så fint!!

Annelie sa...

Nej du d blir inga bildet på d albumet inte, fult som stryk : )Jag har bara gjort av med en skylt än så länge, tog typ 1 1/2 cm bitar (2st till varje sida) Men tror att det skulle behövas 3 bitar för att den minsta och största ska sitta riktigt bra. Mina sitter men d skulle inte gjort nått om jag hade tagit fler bitar.
Snyggt kort förresten!!!

Petra/Paradise sa...

Finfint kort du gjort!!
Och pumpan var ju hur läcker som helst!! :D

Skönt med lov!! Maken och Loke har också det här hemma..lite avis är jag allt måste jag säga.
Men nu är det inte lång tid kvar till helg!! *skutt*

Tack snälla för dina söta ord inne hos mej! *glad*

Många kramar Petra

Ninas hobbyblogg sa...

Vilket helt underbart julkort!!
Och pumpan var också fin! :)

sophie sa...

så fint åhh jag får panik!! har varit borta hela veckan och nu jobbar jag helg.. men nästa vecka ska jag sätta mig! de kliar i fingrarna suuuper mycket!!!